Gr. Εν. Joh. Χ/21 (Ο Κύριος):
Όλα όσα βρίσκονται στη γη, από το κέντρο της μέχρι και τις πιο ψηλές περιοχές του αέρα, δεν είναι παρά ψυχική ουσία. Η ψυχική αυτή ουσία είναι καταδικασμένη να βρίσκεται μέσα σε ποικιλόμορφες σκληρές ή μαλακές καταστάσεις για ορισμένο χρονικό διάστημα που απαιτείται για τη λύτρωσή της. Γι αυτό και τα ανθρώπινα μάτια και αισθήματα στον κόσμο αυτό, την αντιλαμβάνονται σαν εντελώς νεκρή και σκληρή ή μαλακότερη ύλη. Στην κατάσταση αυτή ανήκουν όλα τα είδη πετρωμάτων, ορυκτών, γης, νερού, αέρα και όλα τα άλλα υλικά που βρίσκονται ελεύθερα μέσα σ’ αυτή. Μετά έρχεται το φυτικό βασίλειο στο νερό και στη γη και η μετάβασή του στο ζωικό. Σ’ αυτό το βασίλειο η καταδίκη φαίνεται να είναι ήδη ελαφρότερη και η ψυχική ουσία βρίσκεται ήδη σε μια περίοδο πιο ολοκληρωμένης λύτρωσης, αν συγκριθεί με την προηγούμενή της σκληρή κατάσταση καταδίκης και την εξέλιξη της ευφυΐας της. Πριν, φαινόταν να βρίσκεται σε μια απλή κατασκευή και χαώδη ανάμιξη της ψυχικής της ουσίας, ενώ στο δεύτερο αυτό βασίλειο βρίσκεται ήδη σε εμφάνιση και σε ευφυΐα σε μεγαλύτερη ποικιλομορφία και εξέλιξη.
Αυτή όμως η ψυχική ουσία, που έπρεπε για λόγους ειδικότερης ανάπτυξης της ευφυΐας της να τοποθετηθεί στο δεύτερο βασίλειο σε ένα μεγάλο διαχωρισμό, πρέπει τώρα στο τρίτο βασίλειο -το ζωικό- που είναι πολύ πιο ποικιλόμορφο από το δεύτερο, να τοποθετείται σε όλο και μεγαλύτερες ενώσεις, για να μπορέσουν έτσι οι μεμονωμένες μονάδες ευφυΐας της να αποκτήσουν περισσότερο φωτισμό και ελευθερία. Γι’ αυτό λοιπόν, ενώνονται μεταξύ τους αμέτρητες ψυχικές ουσίες μικροζωιδίων όλων των ειδών και ποιοτήτων, για να δημιουργήσουν μια μεγαλύτερη ζωική ψυχή, όπως π.χ. ένα σκουλήκι ή έντομο. Αμέτρητες τέτοιες ψυχές εντόμων, διαφόρων και πάλι ειδών και ποιοτήτων, όταν απαλλαγούν από τα υλικά περιβλήματα (σώματα) που τις κρατούσαν δεσμευμένες, ενώνονται και πάλι σε μια ψυχή ζώου μεγαλύτερη και τελειότερη σε είδος και αυτό συνεχίζεται μέχρι τη δημιουργία των μεγάλων και πιο τέλειων ζωικών ψυχών που ανήκουν σε ήμερα ή άγρια ζώα. Και από τις ενώσεις των τελευταίων αυτών ειδών γίνεται δυνατή η μετάβαση στην ανθρώπινη Ψυχή, που είναι προικισμένη με όλες τις πιθανές ικανότητες ευφυΐας.
Όταν γεννηθεί ένας άνθρωπος σ’ αυτή τη γη, παίρνει και το ανάλογο σώμα που του είναι απαραίτητο για να μπορέσει να αποκτήσει την πλήρη Ελευθερία. Η Σοφία του Θεού όμως, έχει ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο τα πράγματα, ώστε ο άνθρωπος, σαν μια πλήρης Ψυχή, να μη μπορεί να αναγνωρίσει ή να θυμηθεί όλες εκείνες τις απαραίτητες καταστάσεις και μεταβολές που έζησε μέχρι τη στιγμή εκείνη! Γιατί αν μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο, δεν θα μπορούσε να αντέξει αυτή την ένωση από τόσες αμέτρητες και διαφορετικές ψυχικές ουσίες και ευφυΐες. Θα προσπαθούσε με κάθε τρόπο να διαλύσει βίαια τον εαυτό του στις επί μέρους ψυχικές μονάδες του, όπως διαλύεται μια σταγόνα νερό όταν πέσει πάνω σε πυρακτωμένο σίδερο.
Για τη διατήρηση λοιπόν της ανθρώπινης Ψυχής, της αφαιρείται πλήρως, με την κατάλληλη διαρρύθμιση του σώματος που την περιβάλλει, κάθε ανάμνηση, μέχρι τον καιρό που θα ενωθεί ολοκληρωτικά στο εσωτερικό της με το Πνεύμα της από τη Θεία Αγάπη. Γιατί αυτό το Πνεύμα είναι σαν μια «συγκολλητική» ουσία με την οποία στερεώνονται και συγκροτούνται όλα εκείνα τα αμέτρητα και ποικιλόμορφα ψυχικά κομμάτια ευφυΐας σε μια αιώνια άφθαρτη ολότητα, μπορώντας να φωτιστούν, να αντιληφθούν και να αναγνωριστούν μεταξύ τους και τέλος, σαν μια τέλεια εικόνα Θεού, να τιμήσουν και να δοξάσουν τη Θεία Αγάπη, Σοφία και Δύναμη.