Loading...

44. ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΥΓΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;

Από αυτή την άποψη πρέπει επίσης να καταλάβει κανείς το ότι δεν μπορεί να αρέσει στον αιώνια ενεργό Δημιουργό και συντηρητή του απείρου μία ζωή πίστης ασκητική, ούτε η μοναστική απόσυρση από τα εγκόσμια. Σημειωτέον ότι ο ίδιος ο Χριστός δεν αποσύρθηκε από τον κόσμο, αντίθετα μάλιστα, βρέθηκε ανάμεσα στους ανθρώπους για να φέρει το φως σε όλους όσους το χρειάζονταν και ήταν δεκτικοί. Έτσι, η σκοτεινή θεώρηση του κόσμου των μεσαιωνικών ασκητών ή άλλων φανατικών είναι για τον αληθινό φίλο του Θεού και των ανθρώπων το ίδιο ξένη με τον αρνησίκοσμο αναχωρητισμό των χριστιανών και βουδιστών ερημιτών και μοναχών.

Ο Ιησούς λέει στο «Μεγάλο Ευαγγέλιο»: «Όποιος προσλαμβάνει πλήρως μέσα του το Λόγο Μου, δρα και ζει απαρέγκλιτα βάσει αυτού, προσλαμβάνει έτσι μέσα του Εμένα τον ίδιο με όλη την αγάπη, τη σο­φία, την ισχύ και τη δύναμή Μου, και έτσι γίνεται ένα αληθινό παιδί του Θεού, από τον οποίο ο Πατέρας στον ουρανό δεν στερεί τίποτα από όσα ο ίδιος έχει. Αν το θυμόσαστε αυτό πάντοτε, τότε εύκολα θα νική­σετε τον υλικό κόσμο! Δεν θέλω να σας κάνω να αποθαρρύνεστε και να καταριέστε τον κόσμο, αλλά να τον χρησιμοποιείτε με σοφία!

Επίσης ο Θεός ποτέ δεν είπε στον άνθρωπο: “Να ακρωτηριαστείς και να ευνουχιστείς, ώστε να μη σε ερεθίζει η σάρκα της γυναίκας και να μη γίνεις ακόλαστος ή μοιχός!” Αντίθετα, ο Θεός είπε στον Αδάμ, ό­ταν του έδωσε τη γυναίκα: “Πηγαίνετε, πολλαπλασιαστείτε και αποική­στε τη γη”.

Ο άνθρωπος, λοιπόν, πρέπει να δράσει μέσα στον κόσμο και να αντισταθεί εκούσια στους πειρασμούς. Έτσι, η ψυχή του θα γίνει δυ­νατή και η δύναμη του πνεύματος του Θεού θα την διαποτίσει. Αλλά με μία ζωή οκνηρίας ο άνθρωπος δεν θα φτάσει ποτέ στην αληθινή αιώνια ζωή, που εμπεριέχει την ανώτατη και πιο τέλεια δραστηριότη­τα σε όλους τους αναρίθμητους τομείς και σφαίρες της ζωής.

Οι άνθρωποι που αποσύρονται από τα εγκόσμια αμαρτάνουν, φυσικά, όσο και μια πέτρα, αλλά συνιστά αυτό κέρδος για την πέτρα; Η ψυχή όμως θα αποβάλει κάποτε το ακρωτηριασμένο σώμα της. Τι θα κάνει, λοιπόν, στον άλλο κόσμο μέσα στην πλήρη αδυναμία της και στην τέλεια αδράνειά της; Εκεί, θα περάσει από κάθε είδους δοκιμασίες, που σκοπό έχουν να την παρακινήσουν σε πλήρη και αληθινή δραστηριότητα ζωής. Εκεί­νες οι δοκιμασίες του άλλου κόσμου θα είναι πιο ισχυρές για την ψυχή απ’ ό, τι εδώ, επειδή στον πνευματικό κόσμο αυτό που σκέφτεται και θέλει η ψυχή, παρουσιάζεται αμέσως μπροστά της σαν να είναι πραγματικότητα. Όποιος, για παράδειγμα, στη γήινη ζωή καταλαμβα­νόταν από ισχυρό πάθος μόνο με τη σκέψη της όμορφης, νέας γυναί­κας του γείτονα, πώς άραγε θα περάσει στον άλλο κόσμο, όπου η σκέ­ψη αυτή της γυναίκας του γείτονα θα παρουσιάζεται μπροστά του ό­πως τη θέλει, σε πλήρη, αν και μόνο φαινομενική, πραγματικότητα; Γι’ αυτόν το λόγο, δεν έχει νόημα η ευλαβής αδράνεια των ερημιτών και των αναχωρητών, γιατί δεν έχει καμία αξία για Μένα ως προς την αιώ­νια ζωή».

Γι’ αυτό, στα γραπτά της νέας αποκάλυψης τονίζεται επανειλημ­μένα η αξία της ζωής της γεμάτης δράση μέσα στην τάξη του Θεού. Στο «Μεγάλο Ευαγγέλιο», ο Χριστός λέει:

«Αγαπημένοι μου φίλοι και αδελφοί, σας συνιστώ επανειλημμένα: Να είστε διαρκώς ενεργοί για το γενικό καλό των ανθρώπων! Γιατί κά­θε ζωή είναι καρπός της ακούραστης, διαρκούς δραστηριότητας του Θεού, επομένως μόνο με την πραγματική δραστηριότητα μπορεί να διατηρηθεί αιώνια, ενώ από την αδράνεια αναγκαστικά μπορεί να προ­κόψει μόνον ο θάνατος».

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

2017-05-15T19:11:09+00:00